Patronii stațiiei GPL sunt acuzați  de evaziune fiscală, după ce nu au declarat anumite venituri pe care le încasau

Patronii stațiiei GPL sunt acuzați de evaziune fiscală, după ce nu au declarat anumite venituri pe care le încasau

Parchetul General a deschis un al cincilea dosar în cazul tragediei de la Crevedia. Patronii stațiiei GPL sunt acuzați acum de evaziune fiscală, după ce nu au declarat anumite venituri pe care le încasau.

Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă au pe numele lor un alt dosar, pentru evaziune fiscală. Ei ar fi vândut combustibil de calitate inferioară ca fiind unul de clasa 1, ca taxele pe care le plăteau sa fie mult mai mici. Astfel, se adună un total de cinci dosare deschise, după nenorocire: două la Parchetul General, două la DNA și unul la Parchetul Militar.

Patronii staţiei GPL de la Crevedia au fost scoşi din arest pe 11 septembrie şi duși în fața anchetatorilor. Ionuţ Doldurea, fiul primarului PSD din Caracal, şi asociatul lui, Cosmin Stîngă, au ajuns în biroul poliţiştilor de la Investigarea Criminalităţii Economice.

Aceştia le-au prezentat noi documente din dosar, pentru a-şi putea construi apărarea. În acelaşi timp, mai mulţi pompieri au fost audiaţi de procurorii militari, care vor să afle de ce au fost răniţi 26 de militari în timpul intervenţiei. Dupa Exploziile de la staţia GPL 5 oameni au murit şi 54 au fost răniţi.

Flagas SRL a fost înfiinţată la data de 8 februarie 2008, are sediul social în municipiul Caracal, judeţul Olt, iar principalul obiect de activitate este reprezentat de „comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate” (cod CAEN 4778), iar ca obiecte secundare de activitate, printre altele, sunt şi cele de „comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate”, „comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate” şi „transporturi rutiere de mărfuri”, potrivit Agerpres.

Procurorii notează că, din legislaţia secundară, se desprinde concluzia că nu este prevăzută posibilitatea depozitării GPL-ului în autocisterne, ci exclusiv în sistem cu instalaţie monobloc tip skid, montată suprateran sau în recipiente subterane, îngropate, acoperite cu nisip, în ambele situaţii trebuind ca recipientele să fie echipate cu aparatură de măsură, control şi siguranţă care să semnalizeze o funcţionare normală iar în caz de avarie să semnalizeze corespunzător.

De asemenea, normativele nu prevăd posibilitatea efectuării încărcării/descărcării de GPL între autocisterne, ci exclusiv încărcarea recipientelor sub/supraterane, iar pompele de vehiculare GPL acţionează doar între rezervoare şi staţia de distribuţie. Pe de altă parte, la imobilul din Crevedia nu se putea derula nicio operaţiune cu GPL (depozitare, transvazare etc), deoarece pentru respectiva locaţie nu existau avizele şi autorizaţiile instituţiilor abilitate. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *